*RECOMANDARE DE FILM – 1*

Bună tuturor. E sfârşit de săptămână – timp tocmai bun pentru un film tocmai bun. Eu vin cu o recomandare.
Aşadar, haideţi să ne imaginăm în Iran.

Nader (bărbatul) şi Simin (femeia) divorţează.

Nader şi Simin la Judecată

Simin vrea să plece din ţară. Nader se împotriveşte ca un adevărat baran bărbat şi-i spune soţiei că nu va să plece nicăieri. Are un tată de îngrijit, bolnav de de Alzheimer. Pleacă, divorţează, fă ce vrei – zice Nader – doar să-mi laşi fiica lângă mine.

Razieh, îngrijitoarea

De aici, dragii mei, пошло-поехало. Soţia pleacă de acasă. Bărbatul, neavând cum „să le reuşească pe toate” se vede nevoit să angajeze pe cineva, care să aibă grijă de taică-său, bolnav, să facă mâncare şi curăţenie. Aici bubele se-nmulţesc ca ciupercile. Nader angajează o femeie, care în afară de hijab mai are de purtat şi povara legilor islamice. Să ne imaginăm situaţia: Ea îngrijeşte de un bătrân ce suferă de Alzheimer. Bătrânul e pe ducă şi a început să facă pe el. Drept urmare, femeia va săvârşi un păcat dacă se apucă să-l spele, pentru că e vorba de un bărbat străin GOL, în faţa unei femei CĂSĂTORITE.

Nader şi tatăl său, bolnav de Alzheimer

Pe lângă asta, Nader, cel ce a angajat-o, nu poate atât de uşor avea încredere în cineva care-i proaspăt intrat în casă şi care mai e şi o femeie. O suspectează de furt şi, din lipsă de cumpătare şi echilibru mental, o împinge pe îngrijitoare, care cică se loveşte şi, care cică se descoperă a fi fost gravidă şi vai-de-mine-ce-fignea-o-păţit-Ghea-Jora-din-Oneşti, vorba Planetei Moldova. Închisoare, orgoliu şi foarte multe minciuni – iată actorii principali ai acestei drame.

Cu numeroase premii, distincţii şi apariţii prin reviste şi buletine de ştiri, cineva scria că acest film este „delicat şi trist”. Eu nu ştiu ce epitet să-i potrivesc, însă ştiu că m-am ales cu un gust amar, dar şi cu o speranţă. Gust amar pentru că am văzut un bărbat îngâmfat, minciunos, ranchiunos şi foarte neconstructiv, neştiind când şi cum să pună punct într-un scandal cu o femeie chibzuită şi foarte grijulie, femeie mamă şi femeie soţie. Şi de ce speranţă? Pentru că vreau să cred că eu voi fi puţin mai inteligent, puţin mai blând şi sincer cu cei din jur, decât a fost Nader cu cei din film. Uite-aşa.
Vizionare plăcfută.


4 Comments on “*RECOMANDARE DE FILM – 1*”

  1. iulianapopa says:

    Dragut finalul cu parerea proprie!🙂

  2. eclayre says:

    buna!
    eu am vazut filmul si mi-a placut! nu as zice ca continutul e asa cum l-ai rezumat tu, insa asta e viziunea ta. eu am vazut un amestec toxic de mandrie, disperare, responsabilitati, saracie si islam….nici un happy end pentru ei… insa, da, e un film de recomandat!

  3. M.A.G says:

    Andrei ai grija..la l.romana ‘Vizionare placfuta’..:d..ma rog se mai intimpla**

  4. Cătălina says:

    :))))) După cum povestești (în scris) conținutul filmului, aș spune mai degrabă că e vorba despre o comedie decît despre o dramă!))) Hahh!!


Leave a Reply

