*PRIMUL AJUTOR*

Spumă la gură, perfuzie, aşchie în frunte, masă vomitantă şi laringospasm neuroreflector – iată cuvintele zilei mele de azi.

Acordarea primului ajutor medical reprezintă un capitol aparte în procesul de deprindere a cunoştinţelor de conducător auto exemplar. Tfu, blin! Scriu ca şi legislatorii. Am vrut să spun că puţină prudenţă niciodată nu strică şi că… u never know what u get. Domnul D, cel care ne-a instruit pentru două zile la acest capitol, fiu de maistru, crescut printre multe cuie, lemne şi metal, profesor de literatură rusă în anii fecioriei (!), niciodată nu ar fi crezut că.

D niciodată nu ar fi crezut că în 1992, în drum spre Nisporeni, înconjurat de gură-cască şi inimă-indiferentă, ar fi salvat o fată de 15 ani, cu bazinul traumat, comoţie cerebrală şi ambele tibii fracturate. D. niciodată nu ar fi crezut că în drum spre litoralul românesc ar fi resuscitat o jumătate de autobuz de turişti, care de altfel urau medicii… D. niciodată nu ar fi că crezut că într-o pădure din Lituania, un cumnat de-al său, străpuns de o suliţă a unui partizan naţionalist, ar fi murit de.

Mai mult decât atât, pe parcursul vieţii sale, D, chiar dacă nu ştia ce-l aşteaptă, nu părea deloc surprins de ce i se întâmplă. Găsea de cuviinţă să ajute, să repare, să restabilească, să însănătoşească. Eu complexez mai mereu când dau de asemenea oameni. De obicei asta cuprinde câteva etape – deschid ochii. Casc gura. Îi admir şi încep a-mi dori ca măcar copiii mei să fie aşa când vor creşte mari, dacă eu, trogloditul, nu am reuşit s-o fac. Sau că e săgetător de zodie sau că a fost născut de 7 luni, nu ştiu de ce anume, D. a devenit pentru mine un om drag.

Mi-a înşirat (atât mie, cât şi celorlalţi colegi de grupă la şcoala auto) istorii extrem de colorate şi pline de detalii. Cred că dacă am însuma tot ce ne-a povestit, am putea cu succes alcătui un Dicţionar de Nenorociri Rutiere. Dicţionarul ar cuprinde atât termenii necesari, cât şi poze (reconstituiri) cu exemple notorii de indiferenţă a unora pe care legea îi doare fix în anus  obligă să acorde primul ajutor persoanelor traumatizate într-un accident rutier.

Domnule D, întâlnirea şi presupusa prietenie a noastră nu a durat decât 2 zile, însă aşa cum am reuşit să desprind chiar din poveştile dvs, u never know what u get. Şi, dacă vreţi o morală din partea unui profesor de la Catedra Medicină Militară şi Extremală, “aveţi grijă cu ce vă ocupaţi!”.

 


One Comment on “*PRIMUL AJUTOR*”


Leave a Reply

