*COMPUNERE: A VENIT PRIMĂVARA*

Cu Edward Norton pe copertă, VIP magazin a ieşit de sub tipar. În luna aprilie cetim un articol (scris de către mine, în persoana mea) despre tot ce avem mai scump pe această lume – compunerile de pe băncile şcolii.

Aşadar, ne aşezăm cuminţei în bancă şi începem a scrie “a venit primăvără…”.

 

Şi acum, textul articolului în varianta de text al articolului:

COMPUNERE: A VENIT PRIMĂVARA

 

INTRODUCERE

Primăvara a venit în case, în parcuri, în cabinete medicale, dar mai ales în şcoli. Atât pe bănci, cât şi pe coridoare, elevi de toate vârstele şi rasele sunt îndemnaţi de o profesoară senilă să scrie „compuneri la temă liberă” – A VENIT PRIMĂVARA.  Răzvrătiţi, războiţi, înrăiţi, dornici să scape de acest chin, să crească mari, să aibă un job,  să aibă o maşină, să  fută şi să plece în vacanţe oriunde îşi doresc, elevii stau câte doi în bancă, aranjaţi prin cabinete, după criteriul „data fabricării”, toţi cu botul fixat la un obiect 2D – tabla.

CUPRINS

ALINA, elevă cl.IX-a

A venit primăvara şi devine tot mai greu… mai ales pentru cei care şofează. De sub stratul de zăpadă apare o groapă, de sup paltonul negru apare o pereche de picioare ce nu-i lasă pe bărbaţi în pace, trezind în ei un animal de nestăpânit. Pentru doamne cică e şi mai greu. Ceea ce s-a adunat de la Crăciun încoace se numeşte adesea celulită şi generează complexe. Pentru cele mai avute e o durere de cap să se programeze la un masaj sau să meargă la sală, iar pentru cele mai puţin avute, nu e o durere. Ele au altceva pe cap.

VIOREL, elev cl.X-a

Faptul că cea mai scurtă etapă din istoria geologică a fost cea cainozoică o să mă doară fix în cot peste 20 de ani. Pe mine mă aşteaptă litoralul Oceanului Pacific, Insulele Seychelles, Panama şi, pe la sfârşitul clasei a 11-a, un Green Card pentru toată familia.

OLESEA, elevă cl.IX-a

La română avem de pregătit structura vocabularului, tehnici ale diagolului, sintaxa frazei şi puctuaţia.

La literatură avem de citit Nicolae Labiş, “Moartea căprioarei” şi dacă înveţi un fragment pe de rost îţi măreşte nota.

DORIN, elev cl.IX-a

La matematică: funcţii, polinoame şi fracţii algebrice, ecuaţii, sisteme de ecuaţii, inecuaţii, vreau să-l sărut şi să mă sărute, să ne ascundem în parc, să stăm lipiţi unul de altul şi să ne sune părinţii întrebându-ne unde suntem.

DORINA, elevă cl.VIII-a

La istoria universală tată ce bine ar fi să mă laşi puţin în pace, să mă laşi să stau în cameră şi să vorbesc cu el la telefon, sunt mare deja, nu am nevoie de tine ca să mă dădăceşti statele lumii in anii 1918-45 şi mai avem statele lumii în perioada postbelică. E atât de frumos afară, iar eu trebuie să stau în casă şi să-mi fac temele.

FRAN, elev cl.X-a

Eu – un bolocan cu obrajii roşii, ochii micuţi şi ficatul (încă) întreg. Ea –  o roşcată cârlionţată şi zbânţuită căreia nu’i prea pasă de nimic.

Să  se scrie ecuaţia tangentei la o parabolă

Patru metri, o lucrare de control la matematică şi o recreaţie despart mâinile mele de chipul ei, despart buzele mele de gura ei nesătulă. Dârdâie pixul meu albastru născând câte o literă şi câte un punct. Profesoara e mult prea îmbătrânită înainte de termen ca să mă vadă cu telefonul mobil în mână.

La noapte, înfăşuraţi în amintirea ultimelor sms-uri, vom visa a nu-ştiu-câta oară acelaşi vis pe care nu ni-l vom spune nicodată – visul în care ni se permite să nu explicăm caracterul revoluţionar al Declaraţiei de Independenţă sau să notăm pe harta de contur platformele precambriene. Nu vom calcula şi nu vom demonstra.

MAYA, elevă cl.IX-a

Într-o buna zi mă voi căsători cu un bărbat frumos, care mă va acoperi cu sarutări şi multă iubire. Sau nu. Sau nu mă voi căsători cu un bărbat frumos, care mă va acoperi cu sărutări şi multă iubire, ci mă voi uita pe mine undeva pe băncile şcolii şi-mi voi accepta soarta, nemişcată, mută, moartă, îmbătrânind cu tot cu regrete într-o odaie conjugală, care seamană mai mult a morgă.

SERGIU, elev cl.XI-a

Al doilea război turco-egiptean a angajat interesele tuturor celor 5 puteri europene…

Tu crezi că poţi vorbi despre război şi despre sângele ce li se prelinge celor cu lacrimi în ochi, bolnavi de o iubire veşnic sfântă? Tu crezi că eu mă voi cutremura la gândul că o gânganie ca tine mă poate răni? Tu crezi că eu te cred? Tu crezi că poţi dura „ca o dreaptă paralelă de mult” împărţind agonii la dreapta şi la stânga?

ISABEL, elevă cl.IX-a

Eu aştept profesorul de fizică să se apropie de mine în timp ce eu trag cu ochiul din cartea cu rezolvări şi răspunsuri şi să-mi spună: fetiţo, dacă ghiceşti câte prăjituri am la spate ţi le dau pe amândouă.

ALEXANDRU, elev cl. X-a

Îmi place Eminescu. Îmi place „mierea buzei tale am gustat-o, a buzei tale coapte, amorul meu”. Îmi place „zăpada sânului”. Îmi place să-l văd pe Andrei Gheorghe povestindu-mi despre morfină, scandal şi schemele lui Titu Maiorescu. Însă acum Guess Who este poetul meu. Şi  „Azi nu” este poezia mea. Dragă direcţie generală, stimat minister al stricatului de personalitate, eu vă consider întreaga activitate drept una inutilă şi nechibzuită. Cum a spus şi Nae Ionescu: “şcoala-i bună, dar să n-o iei în serios”.

EMILIA, elevă cl.IX-a

Construcţia europeană contemporană e pentru săptămâna viitoare, mamă – răspund eu foarte cochet, ştiind că mama nu are cum să se prindă că-i o minciună. Nu contează că filmele sunt proaste, iar subtitrările – pline de greşeli. Eu vreau să merg la film ca să ne sărutăm.

ANDREI, elev cl.XI-a

Doamne dă-mi vremea în care eu o văd mai des decât doar pe net. Construieşte-mi şcoala pe coridoarele căreia să ne iubim necontenit. Dă-mi linguriţa de ceai de la cantină pe care să o sorbim în doi, feriţi de ochii profesorului de informatică sau a profesoarei de chimie. Desenează-mi calendarul în care să încapă iubirea noastră fară a fi stânjenită de examene, lucrări de control sau teme pentru acasă.

ÎNCHEIERE

Copiii scriu pe tablă „data de astăzi” simţind astfel pulsul realităţii, dezvoltând pofta pentru cotidian, pentru ACTUALITATE. Asta fac toţi. Toţi, în afară de unul pe nume Ionuţ Cercel, care în fiecare săptămână, la nr de telefon 0724 471 006 este gata să vină şi să cânte la petrecerea ta. Cu două, trei sau zece mii de euro. Depinde de comanditar şi clasa socială a acestuia.

Dacă ministerul educaţiei încă mai există şi încă mai rezistă, e pentru că nu toţi cei de acolo au parte de google în viaţa lor. Dacă ar avea, ar şti – Ionuţ Cercel este unul din cele mai puternice argumente ANTI SISTEM EDUCAŢIONAL într-un stat. Check it out, dacă nu mă credeţi.

Mai pe scurt, ţara asta e un colţişor de rai. Şi oamenii, în ţara asta, sunt extraordinari. Un lucru nu-mi este clar: de unde bleadi atâta colb în Chişinău?!

 



Leave a Reply

