*AMSTER DAMSTER*

Ei intră încălţaţi în casă. Ei nu-şi pun covoare pe pereţi. Ei nu fac cumătrii cu prezentatori şi artişti aleşi.

Semnele lor rutiere sunt neserioase, iar pe urnele de gunoi e scris fără jenă cuvântul “HUI”.

Odată pe an, ei ies în stradă şi fac schimb de vechituri. Fac o mare piaţă în care toată lumea e liberă să vândă-cumpere-danseze-bea-fumeze atâta cât încape şi atâta cât în coate.

Culmea – această sărbătoare se numeşte Ziua Reginei, dar de fapt ziua reginei e în ianuarie şi de fapt, regina, care e născută în ianuarie, nici nu mai e regină deja. A?

Neruşinaţi până la osul gros şi înalţi astfel încât să încăpă într-un BOEING, Olandezii au ceva în gât şi mai tot timpul hârâie. Eerste tag in Amsterdam? (Prima zi în Amsterdam?) Şi da şi nu. În Amsterdam de fiecare dată eşti ca prima dată – nu ştii la ce să te aştepţi. Sau te îmbeţi şi te fumezi, sau te fumezi şi te îmbeţi – una din nouă.

Am vrut să scriu despre acest oraş încă de când Camus mi-a întins sub nas „Caderea” lui. Dar m-am temut pentru că s-a mai întâmplat să scriu despre lucruri şi ele să piară. Să scriu despre oameni şi să nu-i mai iubesc.

Acum mi-e frică să scriu despre Amsterdam, pentru că încă vreau să mai vreau să-l mai văd. Aşă că vă rog să mă credeţi – de data asta nu am scris nimic despre Amsterdam. Am scris despre Utrecht, un oraş imaginar în care nu am fost niciodată.

Het land waar prostitutie en blowen mag,
Het land van sinterklaas en koninginnedag.

Şi la final, un concurs – cine ghiceşte cum se pronunţă şi ce înseamnă următoare inscripţie cu aspect umoristic, primeşte în dar o capacitate de visare pentru un an întreg, până la următoare Zi a Reginei.


2 Comments on “*AMSTER DAMSTER*”

  1. Cristina says:

    Ooo da eu shtiu cum se pronuntsa sin cind trebuie de cintat!si Utrecht e un orash neimaginar de frumos…cind vei fi acolo iti sugerez sa faci o plimbare cu barca pe Oudegracht!:)

  2. propro says:

    pari suparat pe vreun olandez sau toti impreuna …ori cultura nuti place, miorita laie


Leave a Reply

